Power BI Desktop - podstawy
Poziom:
Podstawowy
Forma zajęć:
Zajęcia praktyczne z trenerem
Czas:
12/14 h
Co musisz umieć:
- Dobra znajomość programu MS Excel
- Znajomość zagadnień związanych z analizą danych
- Świadomość źródeł danych
- Plusem będzie znajomość zagadnień związanych z bazami danych i językiem SQL
Opis szkolenia:
Podczas szkolenia uczestnicy poznają najnowsze, w formie desktopowej darmowe, narzędzie Microsoft do tworzenia analiz i raportów danych. Power BI Desktop charakteryzuje się możliwością:
- Pobierania i łączenia danych z najróżniejszych źródeł, m.in. z plików Excel, txt, csv, baz danych SQL czy też usług Office 365.
- Przekształcania danych za pomocą Power Query
- Tworzenia relacyjnych modeli danych
- Używania języka DAX do analiz, tworzenia miar, kolumn obliczeniowych i nowych tabel danych
- Raportowania danych w formie interaktywnych dashbordów stacjonarnie i on-line
Zagadnienia:
- Wprowadzenie do modelowania danych:
- Co to jest Business Intelligence i Power BI Desktop
- Metody prawidłowego tworzenia zbiorów danych do analiz
- Analiza wielowymiarowa i pojęcia analizy danych
- Pobieranie danych zewnętrznych z wykorzystaniem Power Query:
- Importowanie danych ze skoroszytów programu Excel oraz zakresów
- Importowanie danych z baz danych (np. MS Access)
- Importowanie danych z plików txt i csv
- Importowanie danych z sieci WEB
- Pobieranie i łączenie danych o jednakowej strukturze z folderów
- Pobieranie i łączenie danych z wielu arkuszy w skoroszycie
- Dołączanie i scalanie zapytań
- Dodawanie / usuwanie kolumn niestandardowych, warunkowych
- Wprowadzenie do języka M
- Odświeżanie raportu i rozwiązywanie błędów importowania danych
- Model danych:
- Zasady tworzenia modelu (schemat gwiazdy i płatka śniegu)
- Relację, kardynalność
- Hierarchię automatyczne oraz tworzenie hierarchii
- Podstawy języka DAX:
- Kolumny obliczeniowe
- Miary obliczeniowe
- Składnia oraz podstawowe funkcję języka DAX
- Wprowadzenie do Time Intelligence
- Wykorzystanie języka DAX:
- Tworzenie kolumn obliczeniowych
- Tworzenie miar
- Tworzenie tabeli kalendarza
- Wizualizacje danych - Raporty:
- Obszar wizualizacji
- Dostępne elementy (wykresy, tabele, macierze, filtry)
- Podstawowe ustawienia elementów wizualizacji
- Wybór odpowiedniego wykresu w Power BI
- Interakcje
- Tworzenie raportów przy użyciu dostępnych typów wizualizacji oraz wizualizacji niestandardowych
W ramach zajęć otrzymujesz
- Materiały szkoleniowe (skrypt w wersji PDF)
- Pliki z ćwiczeniami omawianymi podczas zajęć
- Certyfikat uczestnictwa w module (PDF)
- Nieograniczone czasowo konsultacje trenerskie (e-mail)
Trenerzy prowadzący zajęcia
- Specjaliści z wieloletnim doświadczeniem w prowadzeniu zajęć z zakresu MS Office
- Posiadacze licznych certyfikatów zawodowych i potwierdzających kompetencje
- Praktycy i twórcy wielu autorskich rozwiązań wspomagających pracę biurową
Szkolenie w wersji on-line, co musisz wiedzieć
- Szkolenie jest realizowane za pomocą profesjonalnego oprogramowania do wideokonferencji, umożliwiającego:
- Komunikację głosową
- Przesyłanie obrazu z kamery
- Udostępniania obrazu (ekranu) przez każdego z uczestników spotkania
- Możliwość przekazania dostępu do ekranu trenerowi
- Do uczestnictwa w szkoleniu potrzebujesz:
- Komputera z stałym dostępem do internetu
- Mikrofon i głośnik (wbudowane w większości laptopów)
- Kamery, jeżeli chcesz udostępniać swój obraz (wbudowana w większości laptopów)
- Zainstalowane oprogramowanie Power BI Desktop
- Oprogramowania do wideokonferencji (w przypadku potrzeby instalacji, służymy pomocą)