Akademia Business Intelligence (Power BI)
Poziom:
od podstaw do zaawansowanego
Forma zajęć:
Zajęcia praktyczne z trenerem
Czas:
24h (4 dni po 6h)
Jeżeli jesteś jedną z poniżej opisanych osób, lub w Twoim zespole znajdują się takie osoby, to MUSISZ zainteresować się tym szkoleniem!
- Szkolenie przeznaczone jest dla wszystkich którzy przetwarzają bardzo duże ilości danych (nawet ponad możliwości Excela, czyli ponad 1048576 rekordów)
- Szkolenie przeznaczone jest dla wszystkich którzy wyciągają dane z różnych systemów, niekoniecznie spójnych ze sobą, w celu ich analizy
- Dla wszystkich osób które łączą dane z różnych źródeł, za pomocą funkcji typu WYSZUKAJ.PIONOWO i/lub procedur VBA (Makr) a chcą dowiedzieć się jak to robić inaczej i szybciej
- Dla wszystkich którzy tworzą najróżniejsze wizualne prezentacje danych
- Dla wszystkich osób które chcą się dowiedzieć jak w MS Excel i Power BI zautomatyzować procesy analizy i prezentacji danych
Na szkoleniu nauczysz się:
- Tworzenia DASHBOARD z wykorzystaniem tabel przestawnych, fragmentatorów, wykresów i sztuczek jak ułożyć atrakcyjny wizualnie raport.
- Power Query – (od podstaw po poziom mocno średnio zaawansowany ) – dowiesz się jak pobierać dane z najróżniejszch źródeł, jak je w prosty, szybki i intuicyjny sposób przekształcać dostosowując do swoich potrzeb. Dowiesz się jak łaćzyć dane z różnych źródeł, jak je scalać i odświeżać.
- Power Pivot – dowiesz się jak tworzyć rozbudowane modele danych.
- Power BI – poznasz niesamowite narzędzie do tworzenia rozbudowanych anali i prezentacji danych w formie raportów desktopowych ale również w wersji on-line
- DAX – poznasz język dzięki któremu będziesz potrafił tworzyć zaawansowane analizy, miary, kolumny obliczeniowe i wiele innych
Co musisz umieć przed szkoleniem?
- Swobodnie poruszać się w MS Excel – znać program na poziomie średnio zaawansowanym
Prowadzący szkolenie
Szkolenie poprowadzi dla Ciebie, trener z ponad 15 letnim praktycznym doświadczeniem w tworzeniu analiz, prezentacji i wizualizacji danych.
Szczegółowy program szkolenia:
- Wprowadzenie do modelowania danych:
- Metody prawidłowego tworzenia zbiorów danych do analiz
- Co to jest Business Intelligence, Power Query, Power Pivot, Power BI i DAX
- Analiza wielowymiarowa i pojęcia analizy danych.
- Power Query
- Importowanie danych ze skoroszytów programu Excel
- Importowanie danych z baz danych (Access, SQL Server)
- Importowanie danych z plików txt i csv
- Importowanie danych z sieci WEB
- Pobieranie i łączenie danych o jednakowej strukturze z folderów
- Pobieranie i łączenie danych z wielu arkuszy w skoroszycie
- Scalanie zapytań
- Dołączanie zapytań
- Duplikowanie i Odwołanie zapytań – tworzenie tabeli faktów i pomocniczych
- Przekształcanie danych za pomocą edytora Power Query
- Przekształcanie danych za pomocą języka M
- Dodawanie / usuwanie kolumn niestandardowych, warunkowych
- Dekompozycja tabel z hierarchią agregacji
- Power Pivot (Budowanie modelu danych)
- Interfejs użytkownika
- Jak uzyskać dodatek Power Pivot
- Tworzenie modelu danych i hierarchii
- Sortowanie i filtrowanie
- Typy i formaty danych
- Perspektywy
- Proces tworzenia i organizacji tabeli przestawnej
- Różnice między Power Pivot, a Excelem
- Tabele przestawne w oparciu o model danych
- Fragmentatory i skale czasu
- Wizualizacja danych oraz tworzenie Dashboardów
- Power BI
- Tworzenie raportów przy użyciu dostępnych typów wizualizacji oraz wizualizacji niestandardowych
- Efektywny proces przetwarzania, analizy i raportowania informacji
- Obsługa różnych źródeł danych
- Wizualizacja danych
- Formatowanie danych i raportu
- Praca z danymi, wykresami i raportami
- Tworzenie Dashboardów
- Parametr What-If
- Digital Storytelling w Power BI (tworzenie narracji cyfrowych)
- Filtry, zakładki, sztuczki i triki
- Bezpieczeństwo danych na poziomie wiersza (Row-level security)
- Wprowadzenie do usługi Power BI (publikowanie, udostępnianie raportów, elementy obszaru roboczego)
- Licencje Power BI
- DAX – Poziom podstawowy
- Co to jest DAX i gdzie go wykorzystać?
- Relacje, kardynalność, hierarchie
- Miary, kolumny obliczane, tabele obliczane
- Kontekst wykonania, składnia
- Funkcje logiczne
- Funkcje matematyczne i statystyczne
- Funkcje iteracyjne (SUMX, AVERAGEX, FILTER)
- Tworzenie kolumn obliczeniowych
- Tworzenie miar
- Tworzenie KPI (Key Performance Indicators)
- Fragmentatory i skale czasu
- DAX – Poziom zaawansowany
- Funkcje filtrów (ALL, ALLSELECTED, REMOVEFILTERS)
- Modyfikatory (CROSSFILTERS, USERELATIONSHIP)
- Tworzenie unikatowej tabeli dat (CALENDAR)
- Funkcje daty i czasu
- Funkcje analizy czasowej (Time Intelligence)
- Funkcja CALCULATE
- Zmienne
- Funkcje zwracające tabele (CALCULATETABLE, FILTER, SUMMARIZE)
- Tworzenie tabel obliczanych
- Obliczenia z wykorzystaniem tabel obliczanych
- Tabele podsumowań w modelu danych
W ramach zajęć otrzymujesz
- Komputer dla uczestnika na czas trwania szkolenia (dotyczy szkoleń stacjonarnych)
- Materiały: skrypt, notatnik, pendrive (dotyczy szkoleń stacjonarnych)
- Materiały w wersji PDF (dotyczy szkoleń on-line)
- Pliki z ćwiczeniami omawianymi podczas zajęć
- Certyfikat uczestnictwa w szkoleniu
- Nieograniczone czasowo konsultacje trenerskie (e-mail)
- Przerwy kawowe (dotyczy szkoleń stacjonarnych)
- Przerwa lunchowa - obiad dwudaniowy (dotyczy szkoleń stacjonarnych
- Trzy noclegi w hotelu (nocleg między 1-2, 2-3 i 3-4 dniem szkolenia) – pierwszy dzień szkolenia rozpoczyna się o godzinie 10:00 (dotyczy szkoleń stacjonarnych z noclegiem) - Hotel oddalony jest 10 minut spacerem od ośrodka PC Open
- Śniadanie w hotelu (dotyczy szkoleń stacjonarnych noclegiem)
Trenerzy prowadzący zajęcia
- Specjaliści z wieloletnim doświadczeniem w prowadzeniu zajęć z zakresu MS Office
- Posiadacze licznych certyfikatów zawodowych i potwierdzających kompetencje
- Praktycy i twórcy wielu autorskich rozwiązań wspomagających pracę biurową
Szkolenie w wersji on-line, co musisz wiedzieć
- Szkolenie jest realizowane za pomocą profesjonalnego oprogramowania do wideokonferencji, umożliwiającego:
- Komunikację głosową
- Przesyłanie obrazu z kamery
- Udostępniania obrazu (ekranu) przez każdego z uczestników spotkania
- Możliwość przekazania dostępu do ekranu trenerowi
- Do uczestnictwa w szkoleniu potrzebujesz:
- Komputera z stałym dostępem do internetu
- Mikrofon i głośnik (wbudowane w większości laptopów)
- Kamery, jeżeli chcesz udostępniać swój obraz (wbudowana w większości laptopów)
- Oprogramowania MS Office 2016 lub nowszego
- Oprogramowania Power BI Desktop
- Oprogramowania do wideokonferencji (w przypadku potrzeby instalacji, służymy pomocą)