SharePoint tworzenie i zarządzanie stronami i witrynami

Poziom:
-
Forma zajęć:
Zajęcia praktyczne z trenerem stacjonarnie lub on-line
Czas:
14 h
 

 


O kursie

Organizacje używają Microsoft SharePoint jako bezpiecznego miejsca do przechowywania, organizowania oraz udostępniania informacji z możliwością uzyskania do nich dostępu również z urządzeń mobilnych. W trakcie kursu nauczysz wykorzystywać najważniejsze funkcjonalności aplikacji, które pozwolą Ci samodzielnie stworzyć środowisko pracy dla grupy osób która potrzebuje nowoczesnych chmurowych technologii, które zoptymalizują przepływ oraz zarządzanie informacją.

Czego się nauczysz?

  • Tworzyć witryny, listy oraz biblioteki dokumentów dla Twojego zespołu oraz na potrzeby wewnętrznego Intranetu.
  • Dostosowywać zawartość oraz wygląd list oraz bibliotek, poprzez stosowanie niestandardowych WebPartów oraz widoków.
  • Synchronizować dostępną zawartość z aplikacją MS Teams aby usprawnić komunikację.
  • Zarządzać nawigacją witryn, aby zapewnić użytkownikom łatwy i szybki sposób dotarcia do interesujących ich informacji.
  • Synchronizować i przechowywać pliki w chmurze, aby wszyscy mogli bezpiecznie z Tobą współpracować.
  • Udostępniać biblioteki dokumentów lub wybrane dokumenty innym użytkownikom wewnątrz lub na zewnątrz Twojej organizacji.

Zagadnienia:

  1. Wprowadzenie do SharePoint
    • Omówienie koncepcji wykorzystania MS SharePoint w ramach Microsoft 365.
    • Tworzenie grupy zabezpieczeń platformy Microsoft 365.
    • Metody komunikacji oraz role użytkowników w ramach grupy Microsoft 365
    • Zarządzanie dostępem użytkowników wewnętrznych oraz gości do zawartości witryny.
  1. Podstawy nawigacji i interfejsu użytkownika
    • Tworzenie witryny aplikacji MS SharePoint.
    • Zarządzanie podstawowymi właściwościami witryny, motyw, nazwa, adres URL.
    • Tworzenie pod witryn oraz integracja modelu bezpieczeństwa w ramach zbioru witryn.
    • Dostosowanie nawigacji oraz wyglądu zbioru witryn.
    • Omówienie zastosowania witryny centrum do organizacji zbioru witryn.
  1. Tworzenie i zarządzanie dokumentami
    • Tworzenie biblioteki oraz folderów aplikacji MS SharePoint.
    • Podstawowe operacje dyskowe na plikach oraz folderach.
    • Tworzenie oraz modyfikacja widoków prywatnych oraz publicznych.
    • Tworzenie biblioteki w oparciu o istniejący szablon biblioteki.
    • Operacje zapisywania, otwierania oraz edycja plików w trybie online oraz offline.
    • Zarządzanie wersjonowaniem oraz ewidencjonowaniem plików (bezpieczeństwo danych).
    • Tworzenie skrótu usługi MS OneDrive.
    • Tworzenie składnika Webpart (Filtrowanie dynamiczne, Wyróżniona zawartość)
    • Zarządzanie alertami użytkownika oraz formatowanie warunkowe wierszy
    • Kopiowanie, przenoszenie oraz tworzenie skrótów do plików.
    • Zarządzanie koszem witryny.
    • Zarządzanie dostępem użytkowników do biblioteki, folderów oraz plików.
  1. Tworzenie listy aplikacji SharePoint.
    • Tworzenie listy w oparciu o istniejącą listę, import definicji listy z pliku *.xls.
    • Tworzenie i zarządzanie nawigacją w ramach istniejących list oraz bibliotek.
    • Formatowanie warunkowe elementów listy, tworzenie niestandardowych kolumn.
    • Tworzenie oraz modyfikacja widoków prywatnych oraz publicznych.
    • Zarządzanie wersjonowaniem wprowadzonych zmian.
    • Export informacji zgromadzonych na listach do innych aplikacji.
    • Zarządzanie dostępem użytkowników do listy oraz poszczególnych rekordów.
  1. Wprowadzenie do integracji i możliwości wykorzystania aplikacji MS Teams.
    • Tworzenie dedykowanej witryny oraz grupy Microsoft 365.
    • Synchronizacja zawartości witryny z kanałami oraz zespołem.
    • Zarządzanie uprawnieniami dostępu do zintegrowanych obiektów, biblioteki oraz listy.
  1. Web Parts i aplikacje
    • Wprowadzenie do Web Parts.
    • Dodawanie i konfigurowanie wybranych składników Web Parts.
    • Przykłady użycia aplikacji.
  1. Przepływy pracy oraz automatyzacja
    • Wprowadzenie do przepływów pracy.
    • Tworzenie i zarządzanie podstawowymi przepływami pracy.

W ramach zajęć otrzymujesz
  • Materiały szkoleniowe (skrypt w wersji PDF)
  • Pliki z ćwiczeniami omawianymi podczas zajęć
  • Certyfikat uczestnictwa w module (PDF)
  • Nieograniczone czasowo konsultacje trenerskie (e-mail)

Trenerzy prowadzący zajęcia
  • Specjaliści z wieloletnim doświadczeniem w prowadzeniu zajęć z zakresu MS Office
  • Posiadacze licznych certyfikatów zawodowych i potwierdzających kompetencje
  • Praktycy i twórcy wielu autorskich rozwiązań wspomagających pracę biurową

Szkolenie w wersji on-line, co musisz wiedzieć
  • Szkolenie jest realizowane za pomocą profesjonalnego oprogramowania do wideokonferencji, umożliwiającego:
    • Komunikację głosową
    • Przesyłanie obrazu z kamery
    • Udostępniania obrazu (ekranu) przez każdego z uczestników spotkania
    • Możliwość przekazania dostępu do ekranu trenerowi
  • Do uczestnictwa w szkoleniu potrzebujesz:
    • Komputera z stałym dostępem do internetu
    • Mikrofon i głośnik (wbudowane w większości laptopów)
    • Kamery, jeżeli chcesz udostępniać swój obraz (wbudowana w większości laptopów)
    • Oprogramowania MS Office 2013 lub nowszego
    • Oprogramowania do wideokonferencji (w przypadku potrzeby instalacji, służymy pomocą)