Narzędzia BI w MS Excel - Zaawansowany

Poziom:
Zaawansowany
Forma zajęć:
Zajęcia praktyczne z trenerem
Czas:
12/14 h

 Dla kogo szkolenie:

Szkolenie przeznaczone jest dla wszystkich którzy znają już podstawowe zagadnienia z analizy danych z wykorzystaniem narzędzi Power BI i chcą rozwinąć swoje umiejętności o bardziej zaawansowane aspekty budowania modeli danych i wykorzystania języka DAX w celu usprawnienia analiz.

 Opis szkolenia:

Podczas szkolenia zaprezentowane zostaną zaawansowane metody przekształcania, scalania i łączenia danych w Power Query, metody tworzenia rozbudowanych modeli danych z użyciem hierarchii i tabel dat. Ponadto na kursie wykorzystany zostanie język DAX do tworzenia zaawansowanych miar i obliczeń, przy wykorzystaniu takich funkcji jak CALCULATE(), ALL() i FILTER().

 Co musisz umieć:

  • Swobodnie poruszać się po obszarze MS Excel
  • Umieć tworzyć podstawowe zapytania za pomocą Power Query i dokonywać w nich podstawowych przekształceń
  • Znać ideę modeli danych i potrafić przechowywać pojedyncze zapytania w modelach danych
  • Umieć tworzyć dashboard-y (panele menadżerskie) z wykorzystaniem tabel przestawnych, wykresów i fragmentatorów

Zagadnienia:

  • Wprowadzenie do BI:
    • Co to jest Business Intelligence i Power Pivot
    • Metody prawidłowego tworzenia zbiorów danych do analiz
    • Analiza wielowymiarowa i pojęcia analizy danych.
  • Power Query
    • Importowanie danych do modelu ze skoroszytów programu Excel
    • Importowanie danych do modelu z baz danych
    • Importowanie danych do modelu z plików txt i csv
    • Importowanie danych do modelu z sieci WEB
    • Transformacja i dodawanie źródeł danych w Power Query
    • Scalanie i dołączanie zapytań w Power Query
    • Relacje, kardynalność, hierarchie
  • Power Pivot (budowanie modeli danych)Interfejs użytkownika
    • Interfejs użytkownika
    • Jak uzyskać dodatek Power Pivot
    • Tworzenie modelu danych i hierarchii
    • Sortowanie i filtrowanie
    • Typy i formaty danych
    • Perspektywy
    • Proces tworzenia i organizacji tabeli przestawnej
    • Różnice między Power Pivot, a Excelem
    • Fragmentatory i osie czasu
    • Tabele przestawne, wizualizacja danych oraz tworzenie Dashboard-ów w oparciu o model danych
  • DAX
    • Składnia
    • Funkcje logiczne
    • Funkcje matematyczne i statystyczne
    • Funkcje iteracyjne (SUMX, AVERAGEX, FILTER)
    • Funkcje filtrów (ALL, ALLSELECTED)
    • Funkcje daty i czasu
    • Funkcje analizy czasowej (Time Intelligence)
    • Funkcja Calculate
    • Zmienne
  • Wykorzystanie języka DAX
    • Tworzenie kolumn obliczeniowych
    • Tworzenie miar
    • Tworzenie KPI (Key Performance Indicators)
    • Zwiększenie wydajności i rozwiązywanie problemów przy użyciu zmiennych
    • Tworzenie zaawansowanych obliczeń biznesowych (np. sumy/średnie kroczące, porównywanie okres do okresu, hierarchia rodzic-dziecko)
    • Import modelu danych z Power Pivot do Power BI

W ramach zajęć otrzymujesz
      • Materiały szkoleniowe (skrypt w wersji PDF)
      • Pliki z ćwiczeniami omawianymi podczas zajęć
      • Certyfikat uczestnictwa w module (PDF)
      • Nieograniczone czasowo konsultacje trenerskie (e-mail)

Trenerzy prowadzący zajęcia
      • Specjaliści z wieloletnim doświadczeniem w prowadzeniu zajęć z zakresu MS Office
      • Posiadacze licznych certyfikatów zawodowych i potwierdzających kompetencje
      • Praktycy i twórcy wielu autorskich rozwiązań wspomagających pracę biurową

Szkolenie w wersji on-line, co musisz wiedzieć
    • Szkolenie jest realizowane za pomocą profesjonalnego oprogramowania do wideokonferencji, umożliwiającego:
      • Komunikację głosową
      • Przesyłanie obrazu z kamery
      • Udostępniania obrazu (ekranu) przez każdego z uczestników spotkania
      • Możliwość przekazania dostępu do ekranu trenerowi
    • Do uczestnictwa w szkoleniu potrzebujesz:
      • Komputera z stałym dostępem do internetu
      • Mikrofon i głośnik (wbudowane w większości laptopów)
      • Kamery, jeżeli chcesz udostępniać swój obraz (wbudowana w większości laptopów)
      • Oprogramowania MS Office 2016 lub nowszego
      • Oprogramowania do wideokonferencji (w przypadku potrzeby instalacji, służymy pomocą)