Office 365

Office 365 to zbiór aplikacji MS Office jak i usług w tak zwanej chmurze, czyli on-line na serwerach Microsoft. Zawartość pakietu Office 365 różni się w zależności od wykupionego planu (więcej o planach Office 365, możesz dowiedzieć się na stronie Microsoft klikając tutaj).

W związku z powyższym narzędzia Office 365 należy podzielić na dwie ścieżki:

 

1. Aplikacje MS Office

Do nich zaliczamy:

  • MS Excel - arkusz kalkulacyjny
  • MS Word - edytor tekstów
  • MS PowerPoint - tworzenie prezentacji multimedialnych
  • MS Access - bazy danych
  • MS Outlook - program pocztowy
  • Skype - komunikator

Aplikacje te możemy zainstalować na komputerze i używać w sposób lokalny, jak zwykłe aplikacje MS Office lub możemy z nich korzystać w oknie przeglądarki - w tym wypadku mamy niestety ograniczony dostęp do narzędzi i funkcji (wyjątek stanowi MS Access - z niego możemy korzystać tylko lokalnie na komputerze).

Niewątpliwą zaletą korzystania z aplikacji Office w wersji Office 365 jest możliwość dostępu do naszych aplikacji i plików z dowolnego komputera na świecie posiadającego dostęp do Internetu. 

2. Usługi on-line, w chmurze

Do nich zaliczamy:

  • Exchange - obsługa poczty
  • OneDrive - dysk w chmurze do przechowywania plików
  • SharePoint  - platforma aplikacji, wymiany plików itp.
  • Teams - platforma do współpracy zespołowej
  • Power BI - analiza, wizualizacja i prezentacja danych on-line

Dostęp do tych usług posiadamy on-line po zalogowaniu za pomocą konta Microsoft.

 

Spis szkoleń dla Aplikacji MS Office dostępny jest w zakładce Katalog szkoleń, MS Office, możesz do nich przejść klikając tutaj.

Poniżej prezentujemy szkolenia z usług w chmurze 365