Moduł 4 Access: Kwerendy – obliczające i analizujące dane

Poziom trudności:
★ ★ ★ ☆ ☆
Forma zajęć:
Zajęcia on-line z trenerem
Czas:
4 h
 

 


Moduł poświęcony jest wprowadzeniu do kwerend – obiektu służącego do „wyciągania” danych z tabel po określonych kryteriach (warunkach).

Podczas zajęcia zostaną przedstawione metody tworzenia kwerend w widoku projektu, metody tworzenia pojedynczych kryteriów jak i wielokrotnie złożonych. Uczestnicy dowiedzą się jak tworzyć kryteria „parametryczne” oraz za pomocą funkcji. 

co już należy umieć aby uczestniczyć w tym module

  • Znać podstawy idei baz danych (wiedzę możesz uzupełnić w Module 1)
  • Umiejętność tworzenia tabel danych (wiedzę możesz uzupełnić w Module 1)
  • Znać metody tworzenia relacyjnych tabel danych (wiedzę możesz uzupełnić w Module 2)
  • Umiejętność używania podstawowych kwerend wybierających (wiedzę możesz uzupełnić w Module 3)

czego można się nauczyć

  • Tworzenia pól obliczeniowych w kwerendach
  • Wykorzystania w obliczeniach funkcji
  • Tworzenia obliczeń pomiędzy tabelami
  • Tworzenie kwerend sumujących i agregujących dane
  • Tworzenie kwerend krzyżowych
  • Możliwości tworzenia tabel przestawnych w MS Excel na podstawie danych z bazy

co będzie realizowane w trakcie tego modułu

  • Kwerendy obliczeniowe:
    • Tworzenie nowych pól w kwerendach
    • Wykonywanie działań arytmetycznych w kwerendach
    • Używanie funkcji
  • Kwerendy obliczeniowe pomiędzy tabelami relacyjnymi
    • Tworzenie kwerendy pobierającej dane z wielu tabel
    • Działania na polach z wielu tabel
  • Analiza danych w MS Access
    • Kwerendy sumujące i agregujące
    • Kwerendy krzyżowe
  • Tworzenie tabel przestawnych w MS Excel na podstawie danych z baz Access

W ramach zajęć otrzymujesz
  • Materiały szkoleniowe (skrypt w wersji PDF)
  • Pliki z ćwiczeniami omawianymi podczas zajęć
  • Certyfikat uczestnictwa w module (PDF)
  • Nieograniczone czasowo konsultacje trenerskie (e-mail)

Trenerzy prowadzący zajęcia
  • Specjaliści z wieloletnim doświadczeniem w prowadzeniu zajęć z zakresu MS Office
  • Posiadacze licznych certyfikatów zawodowych i potwierdzających kompetencje
  • Praktycy i twórcy wielu autorskich rozwiązań wspomagających pracę biurową

Szkolenie w wersji on-line, co musisz wiedzieć
  • Szkolenie jest realizowane za pomocą profesjonalnego oprogramowania do wideokonferencji, umożliwiającego:
    • Komunikację głosową
    • Przesyłanie obrazu z kamery
    • Udostępniania obrazu (ekranu) przez każdego z uczestników spotkania
    • Możliwość przekazania dostępu do ekranu trenerowi
  • Do uczestnictwa w szkoleniu potrzebujesz:
    • Komputera z stałym dostępem do internetu
    • Mikrofon i głośnik (wbudowane w większości laptopów)
    • Kamery, jeżeli chcesz udostępniać swój obraz (wbudowana w większości laptopów)
    • Oprogramowanie MS Office 2013 lub nowsze
    • Oprogramowania do wideokonferencji (w przypadku potrzeby instalacji, służymy pomocą)