Moduł 4 Access: Kwerendy – obliczające i analizujące dane
Poziom trudności:
★ ★ ★ ☆ ☆
Forma zajęć:
Zajęcia on-line z trenerem
Czas:
4 h
Moduł poświęcony jest wprowadzeniu do kwerend – obiektu służącego do „wyciągania” danych z tabel po określonych kryteriach (warunkach).
Podczas zajęcia zostaną przedstawione metody tworzenia kwerend w widoku projektu, metody tworzenia pojedynczych kryteriów jak i wielokrotnie złożonych. Uczestnicy dowiedzą się jak tworzyć kryteria „parametryczne” oraz za pomocą funkcji.
co już należy umieć aby uczestniczyć w tym module
- Znać podstawy idei baz danych (wiedzę możesz uzupełnić w Module 1)
- Umiejętność tworzenia tabel danych (wiedzę możesz uzupełnić w Module 1)
- Znać metody tworzenia relacyjnych tabel danych (wiedzę możesz uzupełnić w Module 2)
- Umiejętność używania podstawowych kwerend wybierających (wiedzę możesz uzupełnić w Module 3)
czego można się nauczyć
- Tworzenia pól obliczeniowych w kwerendach
- Wykorzystania w obliczeniach funkcji
- Tworzenia obliczeń pomiędzy tabelami
- Tworzenie kwerend sumujących i agregujących dane
- Tworzenie kwerend krzyżowych
- Możliwości tworzenia tabel przestawnych w MS Excel na podstawie danych z bazy
co będzie realizowane w trakcie tego modułu
- Kwerendy obliczeniowe:
- Tworzenie nowych pól w kwerendach
- Wykonywanie działań arytmetycznych w kwerendach
- Używanie funkcji
- Kwerendy obliczeniowe pomiędzy tabelami relacyjnymi
- Tworzenie kwerendy pobierającej dane z wielu tabel
- Działania na polach z wielu tabel
- Analiza danych w MS Access
- Kwerendy sumujące i agregujące
- Kwerendy krzyżowe
- Tworzenie tabel przestawnych w MS Excel na podstawie danych z baz Access
W ramach zajęć otrzymujesz
- Materiały szkoleniowe (skrypt w wersji PDF)
- Pliki z ćwiczeniami omawianymi podczas zajęć
- Certyfikat uczestnictwa w module (PDF)
- Nieograniczone czasowo konsultacje trenerskie (e-mail)
Trenerzy prowadzący zajęcia
- Specjaliści z wieloletnim doświadczeniem w prowadzeniu zajęć z zakresu MS Office
- Posiadacze licznych certyfikatów zawodowych i potwierdzających kompetencje
- Praktycy i twórcy wielu autorskich rozwiązań wspomagających pracę biurową
Szkolenie w wersji on-line, co musisz wiedzieć
- Szkolenie jest realizowane za pomocą profesjonalnego oprogramowania do wideokonferencji, umożliwiającego:
- Komunikację głosową
- Przesyłanie obrazu z kamery
- Udostępniania obrazu (ekranu) przez każdego z uczestników spotkania
- Możliwość przekazania dostępu do ekranu trenerowi
- Do uczestnictwa w szkoleniu potrzebujesz:
- Komputera z stałym dostępem do internetu
- Mikrofon i głośnik (wbudowane w większości laptopów)
- Kamery, jeżeli chcesz udostępniać swój obraz (wbudowana w większości laptopów)
- Oprogramowanie MS Office 2013 lub nowsze
- Oprogramowania do wideokonferencji (w przypadku potrzeby instalacji, służymy pomocą)