Moduł 3 Access: Kwerendy – wybieranie i edycja danych

Poziom trudności:
★ ★ ☆ ☆ ☆
Forma zajęć:
Zajęcia on-line z trenerem
Czas:
4 h
 

 


Moduł poświęcony jest wprowadzeniu do kwerend – obiektu służącego do „wyciągania” danych z tabel po określonych kryteriach (warunkach).

Podczas zajęcia zostaną przedstawione metody tworzenia kwerend w widoku projektu, metody tworzenia pojedynczych kryteriów jak i wielokrotnie złożonych. Uczestnicy dowiedzą się jak tworzyć kryteria „parametryczne” oraz za pomocą funkcji. 

co już należy umieć aby uczestniczyć w tym module

  • Znać podstawy idei baz danych (wiedzę możesz uzupełnić w Module 1)
  • Umiejętność tworzenia tabel danych (wiedzę możesz uzupełnić w Module 1)

czego można się nauczyć

  • Idei kwerend
  • Sposoby tworzenia kwerend wybierających z zaawansowanymi kryteriami
  • Tworzenia wielu kwerend dla jednego źródła danych
  • Używania klauzur OR, AND, LIKE, BETWEEN itp.
  • Używania parametrów
  • Używania funkcji w kryteriach

co będzie realizowane w trakcie tego modułu

  • Kwerendy:
    • Idea kwerend
    • Filtrowanie i sortowanie danych za pomocą kwerend.
    • Tworzenie kwerend w różnych widokach.
  • Kwerendy wybierające:
    • Kryteria
    • Kryteria złożone
    • Kryteria z funkcjami
  • Kwerendy „parametryczne”:
    • Używanie parametrów w kryteriach
    • Używanie parametrów w łączeniu z funkcjami i klauzulami

W ramach zajęć otrzymujesz
  • Materiały szkoleniowe (skrypt w wersji PDF)
  • Pliki z ćwiczeniami omawianymi podczas zajęć
  • Certyfikat uczestnictwa w module (PDF)
  • Nieograniczone czasowo konsultacje trenerskie (e-mail)

Trenerzy prowadzący zajęcia
  • Specjaliści z wieloletnim doświadczeniem w prowadzeniu zajęć z zakresu MS Office
  • Posiadacze licznych certyfikatów zawodowych i potwierdzających kompetencje
  • Praktycy i twórcy wielu autorskich rozwiązań wspomagających pracę biurową

Szkolenie w wersji on-line, co musisz wiedzieć
  • Szkolenie jest realizowane za pomocą profesjonalnego oprogramowania do wideokonferencji, umożliwiającego:
    • Komunikację głosową
    • Przesyłanie obrazu z kamery
    • Udostępniania obrazu (ekranu) przez każdego z uczestników spotkania
    • Możliwość przekazania dostępu do ekranu trenerowi
  • Do uczestnictwa w szkoleniu potrzebujesz:
    • Komputera z stałym dostępem do internetu
    • Mikrofon i głośnik (wbudowane w większości laptopów)
    • Kamery, jeżeli chcesz udostępniać swój obraz (wbudowana w większości laptopów)
    • Oprogramowanie MS Office 2013 lub nowsze
    • Oprogramowania do wideokonferencji (w przypadku potrzeby instalacji, służymy pomocą)