Moduł 1 Access: Bazy danych i tabele danych
Poziom trudności:
★ ☆ ☆ ☆ ☆
Forma zajęć:
Zajęcia on-line z trenerem
Czas:
4 h
Moduł pierwszy jest jednocześnie najprostszym ale i najważniejszym modułem MS Access. Każdy kto chce poznać MS Access, musi rozpocząć swoją ścieżkę szkoleń od poznania zasad tworzenia tabel danych, ich właściwości i ustawień.
Moduł poświęcony jest poznaniu najważniejszego, podstawowego obiektu bazy danych, czyli tabel przechowujących dane na których w kolejnych etapach pracujemy.
co już należy umieć aby uczestniczyć w tym module
- Znać podstawy idei baz danych
- Umiejętność podstawowej obsługi MS Excel (nie wymagane, ale wskazane)
czego można się nauczyć
- Podstawowe informacje związane z bazami danych.
- Access jako przykład relacyjnej bazy danych (teoria).
- Obsługa interfejsu MS Access.
- Tworzenie baz danych.
- Tabele danych:
- Tworzenie tabeli danych (projekt tabeli).
- Klucze podstawowe, właściwości pól tabeli.
- Rodzaje pól danych (tekstowe, liczbowe, daty, załączniki, obliczeniowe itp.)
- Właściwości pól danych (rozmiar, reguły, wymagania)
- Modyfikacja tabeli danych.
- Dodawanie, edytowanie i usuwanie danych z tabeli danych.
- Operacje na tabelach (sortowanie, filtrowanie).
co będzie realizowane w trakcie tego modułu
- Zasad tworzenia baz danych
- Zasad jakimi należy kierować się przy tworzeniu nazw tabel i nazw kolumn w tabelach
- Zasad tworzenia spójnych tabel danych
- Rodzajów pól danych
- Praktycznego zastosowania właściwości pól danych
- Tworzenia reguł sprawdzania danych wprowadzanych przez użytkownika
- Idei używania klucza podstawowego
- Metod tworzenia „list rozwijalnych” w polach
W ramach zajęć otrzymujesz
- Materiały szkoleniowe (skrypt w wersji PDF)
- Pliki z ćwiczeniami omawianymi podczas zajęć
- Certyfikat uczestnictwa w module (PDF)
- Nieograniczone czasowo konsultacje trenerskie (e-mail)
Trenerzy prowadzący zajęcia
- Specjaliści z wieloletnim doświadczeniem w prowadzeniu zajęć z zakresu MS Office
- Posiadacze licznych certyfikatów zawodowych i potwierdzających kompetencje
- Praktycy i twórcy wielu autorskich rozwiązań wspomagających pracę biurową
Szkolenie w wersji on-line, co musisz wiedzieć
- Szkolenie jest realizowane za pomocą profesjonalnego oprogramowania do wideokonferencji, umożliwiającego:
- Komunikację głosową
- Przesyłanie obrazu z kamery
- Udostępniania obrazu (ekranu) przez każdego z uczestników spotkania
- Możliwość przekazania dostępu do ekranu trenerowi
- Do uczestnictwa w szkoleniu potrzebujesz:
- Komputera z stałym dostępem do internetu
- Mikrofon i głośnik (wbudowane w większości laptopów)
- Kamery, jeżeli chcesz udostępniać swój obraz (wbudowana w większości laptopów)
- Oprogramowanie MS Office 2013 lub nowsze
- Oprogramowania do wideokonferencji (w przypadku potrzeby instalacji, służymy pomocą)