Moduł 11 Excel: Wprowadzenie do automatyzacji za pomocą Makr i VBA

Poziom trudności:
★ ★ ★ ★ ★
Forma zajęć:
Zajęcia on-line z trenerem
Czas:
4 h
 

 


Podczas tego modułu dowiesz się jak automatyzować swoja pracę za pomocą Makr. Poznasz zasady rejestrowania i odtwarzania procedur, dowiesz się jakie są wady i zalety narzędzia Makr.

Podczas zajęć dowiesz się jak można edytować kod Makra i poznasz podstawowe zasady korzystania z języka VBA dla MS Excel.

Ponadto na warsztatach zostaną również zaprezentowane możliwości jakie daje programowanie abyś mógł zadecydować czy Makra i VBA mogą przydać się w Twojej pracy i czy chcesz w tym kierunku dalej się rozwijać.

co już należy umieć aby uczestniczyć w tym module

  • Należy posiadać ogólną dobrą znajomość narzędzi i funkcji programu MS Excel

czego można się nauczyć

  • Sposobów automatyzacji pracy poprzez rejestrację wykonywanych czynności Makrem
  • Sposobów odtwarzania zarejestrowanych Makr
  • Podstawowej edycji zarejestrowanych makr
  • Podstawowej struktury języka VBA dla MS Excel
  • Poznać podstawowe zasady programowania
  • Dowiedzieć się do czego można wykorzystać umiejętność programowania

co będzie realizowane w trakcie tego modułu

  • Narzędzie Makr
    • Idea Makr i obszar zastosowania
    • Rejestracja Makr
    • Miejsce przechowywania makra a obszar działania
    • Sposoby odtwarzania Makr
  • Podstawowa edycja Makr
    • Kod Makra
    • Podstawowa edycja kodu
    • Dodawanie komunikatów dla użytkownika MsgBox
  • Podstawy VBA
    • Omówienie języka VBA
    • Omówienie korzyści z programowania w VBA w MS Excel
    • Przykłady zastosowania

W ramach zajęć otrzymujesz
  • Materiały szkoleniowe (skrypt w wersji PDF)
  • Pliki z ćwiczeniami omawianymi podczas zajęć
  • Certyfikat uczestnictwa w module (PDF)
  • Nieograniczone czasowo konsultacje trenerskie (e-mail)

Trenerzy prowadzący zajęcia
  • Specjaliści z wieloletnim doświadczeniem w prowadzeniu zajęć z zakresu MS Office
  • Posiadacze licznych certyfikatów zawodowych i potwierdzających kompetencje
  • Praktycy i twórcy wielu autorskich rozwiązań wspomagających pracę biurową

Szkolenie w wersji on-line, co musisz wiedzieć
  • Szkolenie jest realizowane za pomocą profesjonalnego oprogramowania do wideokonferencji, umożliwiającego:
    • Komunikację głosową
    • Przesyłanie obrazu z kamery
    • Udostępniania obrazu (ekranu) przez każdego z uczestników spotkania
    • Możliwość przekazania dostępu do ekranu trenerowi
  • Do uczestnictwa w szkoleniu potrzebujesz:
    • Komputera z stałym dostępem do internetu
    • Mikrofon i głośnik (wbudowane w większości laptopów)
    • Kamery, jeżeli chcesz udostępniać swój obraz (wbudowana w większości laptopów)
    • Oprogramowania MS Office 2013 lub nowszego
    • Oprogramowania do wideokonferencji (w przypadku potrzeby instalacji, służymy pomocą)