Moduł 9 Excel: Analiza danych za pomocą tabel przestawnych i dashboard
Dzięki modułowi nauczysz się tworzyć zaawansowane analizy danych za pomocą jednego z najpopularniejszych narzędzi Excela – tabel przestawnych. Dowiesz się jak korzystać zarówno z podstawowych możliwości narzędzia, jak i tworzyć analizy z wyliczeniami procentowymi, udziałami itp. Podczas zajęć zostaną zaprezentowane również sposoby prawidłowego korzystania z pól tabeli przestawnej w celu czytelnej prezentacji danych.
Ponadto dowiesz się czym są panele menadżerskie (dashboard), jak je tworzyć wykorzystując pojedyncze tabele przestawne, jak łączyć kilka tabel przestawnych, do czego służą fragmentatory i jak z panelem połączyć wykres.
co już należy umieć aby uczestniczyć w tym module
- Podstawy obsługi programu MS Excel (możliwość uzupełnienia braków w trakcie Modułu 1)
- Zasady prawidłowego tworzenia zbiorów danych (możliwość uzupełnienia braków w trakcie Modułu 2)
- Tworzyć wykresy arkuszowe (możliwość uzupełnienia braków w trakcie Modułu 8)
- Formatować warunkowo dane w tabeli ((możliwość uzupełnienia braków w trakcie Modułu 8)
czego można się nauczyć
- Tworzenia tabel przestawnych w różnych układach
- Analizy danych w szybki i czytelny sposób
- Dzielenia tabel przestawnych na arkusze
- Dodawania do tabel wykresów przestawnych
- Tworzenia paneli menadżerskich (dashboardów) dla efektywnej i efektownej prezentacji wyników
co będzie realizowane w trakcie tego modułu
- Tabele przestawne
- Pola i filtry tabeli przestawnej,
- Opcje i właściwości tabeli przestawnej
- Grupowanie i dzielenie danych
- Sposoby obliczania i pokazywania danych
- Hity i triki
- Wykresy przestawne
- Fragmentatory i osie czasów (w zależności od wersji MS Office)
- Tworzenie paneli menadżerskich, dashboard-ów (w zależności od wersji MS Office)
- Elementy panelu menadżerskiego
- Rozmieszczenie elementów
- Filtry (fragmentatory) panelu menadżerskiego
- Używanie wielu tabel przestawnych w jednym panelu i ich łączenie
W ramach zajęć otrzymujesz
- Materiały szkoleniowe (skrypt w wersji PDF)
- Pliki z ćwiczeniami omawianymi podczas zajęć
- Certyfikat uczestnictwa w module (PDF)
- Nieograniczone czasowo konsultacje trenerskie (e-mail)
Trenerzy prowadzący zajęcia
- Specjaliści z wieloletnim doświadczeniem w prowadzeniu zajęć z zakresu MS Office
- Posiadacze licznych certyfikatów zawodowych i potwierdzających kompetencje
- Praktycy i twórcy wielu autorskich rozwiązań wspomagających pracę biurową
Szkolenie w wersji on-line, co musisz wiedzieć
- Szkolenie jest realizowane za pomocą profesjonalnego oprogramowania do wideokonferencji, umożliwiającego:
- Komunikację głosową
- Przesyłanie obrazu z kamery
- Udostępniania obrazu (ekranu) przez każdego z uczestników spotkania
- Możliwość przekazania dostępu do ekranu trenerowi
- Do uczestnictwa w szkoleniu potrzebujesz:
- Komputera z stałym dostępem do internetu
- Mikrofon i głośnik (wbudowane w większości laptopów)
- Kamery, jeżeli chcesz udostępniać swój obraz (wbudowana w większości laptopów)
- Oprogramowania MS Office 2013 lub nowszego
- Oprogramowania do wideokonferencji (w przypadku potrzeby instalacji, służymy pomocą)